رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود پس از توافق میان ایران و ۱+۵ گفت که ایران ۹۸ درصد از اورانیوم غنی‌شده خود را کنار خواهد گذاشت.

اوباما: ایران ۹۸ درصد از اورانیوم غنی‌شده خود را کنار خواهد گذاشتبه گزارش مشرق،‌ باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره مذاکرات هسته‌ای وین به سخنرانی پرداخت. وی طی این سخنرانی گفت: بیایید هرگز از روی ترس مذاکره نکنیم اما هرگز از مذاکره نترسیم. وی گفت توافق هسته‌ای مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و باعث امن‌تر شدن دنیا خواهد شد.

وی در ادامه گفت: ایران 98 درصد از اورانیوم غنی‌شده خود را کنار خواهد گذاشت.

اوباما افزود: به خاطر این توافق، جامعه بین‌الملل توانست اطمینان حاصل کند که جمهوری اسلامی سلاح هسته‌ای تولید نخواهد کرد‎.

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه این توافق بر اساس اعتماد نیست بلکه بر اساس راستی آزمایی است گفت: پنج سال محدودیت مربوط به سلاح و ده سال سلاح های هسته ای در مورد ایران اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: بدون این توافق هیچ محدودیتی بر برنامه هسته‌ای ایران اعمال نمی‌شد.

اوباما افزود: بازرسان قادر به بازرسی از هر سایت مشکوک ایران خواهند بود. آژانس به هر مکان مورد نیاز  در هر زمان لازم دسترسی خواهد داشت.

وی خطاب به کنگره گفت: این توافق امنیت ملی ما را تأمین می‌کند. من هر قانون و مصوبه‌ای را که مانع از اجرای این توافق شود وتو خواهم کرد.



منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    اوباما بازم گفت لغو تحریمها بعد از راستی آزمایی اقدامهای ایران خواهد بود. خط قرمز ایران چی میشه پس؟؟؟
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    هنوز هیچی نشده دوباره فک شیت منتشر کرده
  • محسن ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    این هر زمان و هر مکان یعنی چی؟نظامی هم هر مکانه. آب سنگین که الکیست چون تبدیل به سبک میشه ‌. تو توافق فقط داره با کلمات بازی میشه انگار
  • ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    کامنت ما رو که سانسور کردی ولی من کماکان تو متن خبر کلمه اسرائیل رو نمی بینم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس